lördag 15 oktober 2011

Dagens mat

Dagens lunch var inte fy skam! Blåbärspannkaka med grädde. Vet i ärlighetens namn inte om jag ätit det tidigare, men det smakade i vilket fall lika bra som det låter. Och uppskattades av såväl stora som små!



I matväg var dock middagen dagens höjdpunkt. Rödingfiléer! Jag lärde mig att älska fisk när jag jobbade med det. Och vi gör det faktiskt alldeles för komplicerat som går och tror att det är svårt att laga fisk. Det är verkligen tvärtom.. Det är otroligt enkelt att få till fisk! Snabbt går det dessutom.

Jag stekte rödingfiléerna dubbel i ugnen med salt, peppar, några droppar citron och lite gräslök emellan. På femton minuter var de klara och då värmde jag lite grädde i formen som blev en god sås. En fetaoströra på sidan blev som pricken över i. Och så potatis till det. Testa vetja! Men rensa noga först, att bena under måltiden förstör hela upplevelsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar