fredag 14 oktober 2011

Förstår ni nu?

Jag hittade denna bild i bloggen mintekopp. Fantasierna runt inredning går på högvarv och jag har försökt förklara hur jag tänker runt vita träväggar och ett gediget gammalt trägolv i sovrummet. Men jag har inte riktigt fått folk att förstå. Hallå hörrni, förstår ni nu?

Vad gäller sängram har jag också spanat runt efter alternativ till att köpa något nytt (massproducerat och snordyrt). Jag gillade den här, men har också sett många andra fina hemmabyggen som jag gillar och som verkar enkla. Jag tycker om att man inte behöver spendera stora delar av mammapengen på en endast ny möbel som man sen ska känna sig tvungen att dras resten av livet.

1 kommentar:

  1. Du kan ju bara ha sängarna på golvet om du köper en sån madrass under. Som 2 lager madrasser om du förstår vad jag menar. Sen kan du kanske ta några gamla plankor och göra en sänggavel. Ja det är inte superkul att köpa en massa när man kan göra det lite enklare. Kanske det finns nått tyg som har en rolig bild så kan man sätta det på en masonitskiva.
    Idag blir det loppis för mig. Har spanat in lite grejjer redan ;)
    Kramen

    SvaraRadera