tisdag 11 oktober 2011

Barnrummet

Varenda målare skulle slita sitt hår om denne såg vad jag gör. Att jag ens påbörjat det. Men vi har bestämt att inte dra igång större projekt än och därför fortsätter jag att budgetrenovera. De senaste två dagarna har jag gått an med vit och lila färg i vad som ska komma att bli barnens sovrum.

För tillfället sover vi i skilda sovrum, tillsammans med varsitt barn. Jag har sovit med lillebror eftersom han liksom sin syster som liten inte förstått det här med dygnsrytm. Men det börjar bli bättre och jag har förhoppningar om att snart återta min sambo och flytta in barnen i det rum jag nu målar.

Väggarna har fått sig tre varv vardera med färg och nu återstår bara ett sista varv på den lila fondväggen. Sen ska nytt golv läggas och nya lister inhandlas, men det får nog kanske vänta tills sambon är tvåarmad igen. Bo kan man ju göra där ändå och det blev iallafall mycket ljusare och trevligare därinne.

När möblerna är på plats får ni kika in!

1 kommentar:

  1. Hejsan! Vad roligt att hitta hit. Visst känns det härligt när man ser slutet på en renovering, sen kommer ju det roliga att få börja inreda :-))

    Tack för rara kommentaren på min sida.
    Kram Paula

    SvaraRadera