tisdag 25 oktober 2011

Att föda barn

Jag är så gott som stensäker att det inte blir fler barn. Iallafall nästan stensäker, för två är faktiskt helt perfekt för oss. Men det finns en sak med att inte skaffa fler barn som jag inte kan släppa. Det ligger nästan lite sorg i det. Och jag uppfattas nu antagligen som knäpp. Men det är - förlossningen.

Jag tillhör dem som absolut upplevde smärta men som också tycker att det varit de absolut mäktigaste ögonblicken i livet. Smärtan i jämförelse med att få se sitt barn för första gången är ingenting. Jag skulle lätt göra det igen! Hundra gånger om! För den totala lycka som kommer ur det är... helt obeskrivlig.

5 kommentarer:

  1. Kan inte annat än att hålla med!:)

    SvaraRadera
  2. Så klockrent beskrivet. Jag håller med dig till fullo. Det är värt varendaste aj!!

    Du undrar kanske vem jag är och hur jag hamnade här... jag är kakfatsborraren från Claras blogg ;)

    Sov gott!

    Annakarin

    SvaraRadera
  3. Hehe right on. Helt sjukt men jag tycker också det. Men jag ska då ha ett till så är det bara. Minst en iaf ;)

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du dycker att förlossningen är den spännande delen.......Själv så tycker jag att själva införseln av bebis är överlägsen allt sjukhusbestyr i världen =)

    / Sambon

    SvaraRadera
  5. Åh, jag har hört fler än du som sagt samma sak. Och. Det är härligt att få höra det. Jag har själv en förlossning framför mig om lite drygt fyra månader. Och jag längtar tills den. Och även om jag ibland drabbas av tankar av rädsla för den den "omtalade smärtan" så överväger känslan av att det kommer bli så galet spännande och häftigt.

    /Stephanie

    SvaraRadera