tisdag 14 januari 2014

Lekrummet


Sakta men säkert tar det form här hemma! Det har tagit oss ganska precis ett år att få i ordning på nedervåningen, efter att vi tog upp väggen mellan vardagrummet och ett litet sovrum. Ungefär såhär har det sett ut under byggtiden. Ännu saknas taklister i vardagsrummet och därinne har jag önskemål om att få byta ut lite mölemang så småningom. Men det som blivit lekhörna i en del av det tidigare sovrummet är nu så gott som färdigt. Såhär ser det ut!

Tapeterna heter atrium grå och är från Rusta och lekbordet har vi byggt utav en vit bänkskiva från Ikea. Mattan på golvet är filtmatta på metervara. Hyllan består utav en längre fönsterbräda och två konsoller som jag hittade liggandes i våra gömmor. Pinnstolen köpte jag på loppis för 30:- Det behöver inte nödvändigtvis vara varken avancerat eller jättedyrt att få till en förändring! Jag är jättenöjd!

9 kommentarer:

  1. Jättefin lösning ! O sâ skönt att möblera för ordning utan att behöva ta till tjat...jag tänker pâ legoklossarna, som du nu inte behöver plocka upp utan kan lâta barnen skyffla upp och tömma i platlâdan. Tänk pâ kulan :)

    g-mor

    SvaraRadera
  2. Åh vad toppen att ha en sån där "hörna"! Fint.

    SvaraRadera
  3. Superfint! Snyggt och praktiskt i en smart kombination - inte alltid sådär lätt att få till alla gånger men du lyckas verkligen! :)

    SvaraRadera
  4. Jätte fint! Lär bli barnens favvohörna!

    Ja Snickarbyxor är super gulligt! :))

    SvaraRadera
  5. Det blev verkligen jättefin! Jag förståratt du är nöjd- det ska du vara!:) Och tapeterna gillar jag skarpt! Men nu får du lova att vara rädd om dig och magen och inte göra något jobbigt eller tungt, det närmar sig förstår jag! Vet ni om det blir en hon eller en han, eller är det kanske något ni väntar med tills hen kommer?

    Jag blir fortfarande så starkt berörd av T-landet, kikar in ibland och får för mig att jag läst fel. Det här är iaf snorpans fina fina mamma:http://www.asavifell.com/

    SvaraRadera
  6. Det är inte jag som jobbar :-) Men tack för omtanken! Min kropp säger ifrån direkt så jag får snällt hålla mig i skinnet.
    Kikar också in ibland, så sorgligt att hennes liv slocknat. Ska kika på länken, funkar dock inte från mobilen.

    SvaraRadera
  7. Du ska verkligen vara jättenöjd. Så fint det blev. Älskar verkligen tapeten.

    SvaraRadera
  8. Gillar skarpt mobeln med utdragbara lâdor i rött och grönt som du placerat under fönsterbrädan. Var har du köpt den ???

    Gammelmor utanför Paris i Frankrike

    SvaraRadera
  9. Möbeln heter Trofast och är från Ikea

    SvaraRadera