söndag 19 januari 2014

En stund i hagen


Vår dotter har länge varit fast besluten om att hon vill lära sig rida. Hon vill ha två egna hästar,en flicka och en pojke som ska bo på våran altan. Nåja, idag tog vi med henne till en tjej utanför byn som har hästar och som välkomnat oss att komma och introducera dem för vår dotter. Trots att det var både kallt och allt för halkigt för att sitta upp så var hon mer än nöjd med dagens utflykt. Vi får väl se om det här var inkörsporten till ridning i vår familj! Jag har också önskat ibland att jag kunde rida, men har stor respekt för de stora djuren. Annat är det med vår dotter, tuffare tjej får man ju leta efter! Vi pratade lite löst om ridlektioner och jag verkligen önskar min dotter ett brinnande intresse för något. Ett sådant har jag ofta saknat, speciellt i vuxen ålder.

4 kommentarer:

  1. Hästar är ett superbra intresse för barn och tonåringar (även för vuxna!). Som hästtjej vill jag verkligen slå ett slag för hästsporten. Ridning ger bra balans, kroppskontroll och starka muskler! Att umgås med hästar är avstressande och att ta hand om ett annat djur gör att du måste sätta någon annan än dig själv i första rummet vilket får barn att lära sig att ta ansvar. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hästar är läskiga tycker jag. Det är ju flyktdjur med allt vad det innebär. Jag trivs bäst med hästar när de är i hagen och jag är utanför :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas hon hittar ett fint intresse i hästar! Dom är fantastiska till så mycket, som vän, som terapi, lär att ta ansvar och hänsyn. Det kan bli ett intresse som håller livet ut!
    Jag och min sambo har två hästar och dom sätter guldkant på både gården och livet :)
    /Sandra - Stolpås Gård

    SvaraRadera