torsdag 16 januari 2014

Äntligen vinter värt sitt namn


Dagens väder alltså. Det har varit helt fantastiskt! Även om jag bara sett det genom bilrutan och fönstret hemma i köket. Jag har suttit och önskat att jag hade orkat med en långpromenad! Men jag får hålla mig i skinnet lite till. 

Det är alldeles lagom kallt, solen orkade sig fram en stund vid lunch och det snöar lite lätt hela tiden. Hela världen är vit! Det här är vinter värt sitt namn och jag har kommit fram till att jag nog skulle sakna den om den inte fanns! 

Idag har jag varit iväg till barnmorskan. Vi håller liksom andan nu eftersom det var här i dagarna jag åkte in med tidig vattenavgång med lilleman. Just nu känns det inte alls som något kommer hända inom närmsta tiden. Det är ju tur, men det känns faktiskt nästan som att jag går på övertid eftersom vårt mål att passera nyår gick alldeles ypperligt! Fram till nästa besök hoppas jag att jag i alla fall klarar mig. Därefter kan han få komma tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Hej! När har ni bf? Vår är beräknad 25 februari, men jag har gått över 19 och 14 dagar med de andra barnen så vi räknar inte med någon bebis förrän i mars. Lite ombytta roller låter det som :)
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Så fint att ni nått ert delmål! Det är så viktigt att ha sådana i synnerhet i känsliga tider, det håller oron i schack tycker jag.

    Kan så väl förstå din längtan efter en långpromenad. Jag sitter och väntar på att J ska komma hem, så att jag ska få gå ut ensam, svänga med armarna och höra knarret under skorna i snön. Förra året vid den här tiden väntade jag Valentin och kunde inte gå några längre sträckor, så jag känner ett uppdämt behov av att promenera i snö!
    All lycka önskar jag er och det lilla livet ni väntar!

    SvaraRadera