måndag 13 januari 2014

Kyligt!


Termometern visade under förmiddagen -18! Det känns verkligen ovant efter alla dessa vintermånader med plusgrader. Jag gick ut en kort stund och kände hur mina blöta hårtoppar som kom fram under mössan snabbt frystes till is, det blev sådär otäckt kallt i näsan och jag valde att andas ner i jackan. Men jag gillar det ändå. Det känns som hela kroppen rensas av den friska luften! Och solen orkade sig nästan fram bakom skogen idag. Energin som det ger efter alla dessa mörka månader.. Åh, jag är faktiskt glad att vintern är här! 

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild! Imorse när jag åkte till jobbet så såg det ungefär ut sådär över sjön. Aprikos-röd himmel och dimma över sjön. Vackert! Och underbart med den friska luften, tycker jag. Även om -18 kanske var lite att ta i....
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Sant att luften blir friskare och att man fâr en liten energikick. Jag kilar alltid snabbt ut pâ promenad om jag ser att snön fallit. Jag hâller tummarna !

    G-mor

    SvaraRadera