torsdag 9 augusti 2012

Utmanare redo?

Sommaren har kors i taket inte bidragit med några lyxkilon (än), men nu har jag bestämt mig (igen) att (försöka) skippa allt extra som bara gör den där onda sötcirkeln större. Jag har tänkt att jag ska börja nästa vecka när vi återgår till vardag igen.

Men fasen också! Nu har det blivit bara ännu värre! Nu måste jag ju hinna äta allt som är gott innan på måndag! En sista gång, typ. Det tycks vara så att jag (fortfarande) inte är utrustad med träningsmotivation och hälsotänk. Motivera mig då? Eller ännu bättre! Utmana mig?

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Skrattade gott när jag läste detta, jag är precis likadan...dock har lite semesterkilon smygit sig på. Men på måndag, då gäller det ;)

    Kram fr Maria på granstigen

    SvaraRadera
  2. Jag utmanar dig! Eller iallafall kanske vi kan peppa varann.. :-) Fast jag började i måndags, så jag tjuvstartade lite. Nu har jag gett mig den på att fixa bort några helt onödiga och frustrerande kilon!!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Jag känner mig för en gång skull (och förmodligen bara kortvarigt) peppad till att leva nyttigt, köra på med träning och inte äta allt som det förskräckliga "suget" skriker efter så här kommer massvis med peppning från mig! :) Ett tips från mig är att ha en träningsdagbok eller dylikt då det blir mycket mer konkret då. Ett annat tips är att inte sätta massvis med "du får inte äta det"- och "måste träna det då"-krav på dig själv utan försök hitta en balans som känns bra och funkar i vardagen. Och glöm inte att det BARA tar tre veckor att göra saker till en ny vana. Kram

    SvaraRadera
  5. Usch, jag börjar mitt nya liv varje måndag, är en usel människa när det gäller nyttigheter!;)
    En loppis vi besöker varje år är Gamla Nordsjö utanför Norrfors, hittade en länk http://svenskaloppisar.se/visaloppis.asp?id=6636
    Nordmaling har ju lite återvinningsloppis och garageloppisar där brukar vi också ränna runt;)
    Förra året fyndade jag massor i lilla byn Agnäs mellan Nordmaling och Bjurholm men den var inte öppen i år:(

    SvaraRadera
  6. Ja om jag inte hade så dålig träningsmoral eller vad det heter så hade jag utmanat dig. Vill gå ner 5kg till jul senast och typ massa cm runt magen. Ska fixa kort på IKSU nu så då kanske jag får lite tid att åka dit och träna innan barna skall hämtas.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera