tisdag 14 augusti 2012

104 kalorier frukt


Jag har börjat mitt nya sunda liv! Den här gången skippar jag det där med hårdträning som jag är så otroligt urusel på och går istället in och ändrar i matvanorna. Det är faktiskt inte så svårt. Inte än. Men ikväll har jag ett fruktansvärt sug och en hemsk huvudvärk som nu har följt mig i dagarna två. Jag tror jag måste lägga mig snart så jag får äta frukost nångång :-) 

Nu ska jag verkligen försöka ge mig den på att vinna över dåliga vanor! Som sånt här, till exempel. Med hjälp av matdagbok via Shape up -appen håller jag nu koll på allt jag stoppar i mig och har inte bara klarat dagsmålen, utan också legat långt under. Heja mig!

Gårdagens mellis bestod utav fruktsallad! Melon, gröna druvor och jordgubbar. Somrigt och gott!

2 kommentarer:

  1. Duktiga du! Jag har så svårt att försöka ersätta gosaker med nyttigheter, men det där såg ju riktigt friskt och gott ut!:)
    Men så länge inte doktorn säger att det är ajabaja med godsaker så tänker jag fortsätta.....och så undviker jag förstås att besöka doktorn;)

    SvaraRadera
  2. Frukt är underbart! Lycka till med dina nya vanor!

    SvaraRadera