lördag 11 augusti 2012

Loppade möbler

Idag har jag köpt ett superfint gammalt skrivbord! Det som jag kärade ner mig i igår. Jag ska visa er någon dag när vi ställt i ordning där uppe. Tills vidare får ni hålla till godo med det lilla som syns på den här bilden. Nu tänkte jag istället visa er slutresultatet på pianopallen som jag loppat för tio kronor och som påbörjades för väldigt länge sedan. Jag tror ialla fall att den är klar nu! :-) Jag hade tänkt byta bort det gamla plyschtyget, men jag vet inte längre.. Vad tycker ni?

   

Det här skåpet är också loppisfyndat. Jag köpte det i förra veckan och tror att det kostade mig 15 kronor. Det har nu fått ny färg och plats på vår lilla toalett på övervåningen. Det är snickrat av någon i åttonde klass på nittiotalet. Det är vint, skevt och kantstött. Men det passar perfekt för att gömma småsaker i! :-) Två små nya knoppar till det så är badrumsförvaringen där uppe också kirrad!

2 kommentarer:

  1. Tyget ser ju fint ut, behåll det!
    Gulligt litet skåp, kommer ju bli ett perfekt badrumsskåp:)
    tror faktiskt jag har två skåp på vinden sen grabbarnas slöjdtid i skolan, kanske skulle kika lite på dom, tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Fint badrumsskåp, vad använde du för färg när du målade om?

    SvaraRadera