torsdag 2 maj 2013

Växthusresning pågår


Idag bestämde jag mig för att börja med att få mitt efterlängtade lilla växthus på plats. Så jag ringde svärfar och bad honom om hjälp. Han var här på några minuter och hjälpte mig gjuta plintar och loda in underredet. I botten blir det sedan markduk och singel. Sen är det bara själva resningen kvar! Efter att ha bläddrat genom en roman till beskrivning gruvar jag mig något för det. Det är ju finfixet och pysslet som väntar efteråt som jag ser fram emot!

4 kommentarer:

  1. Åå så spännande!
    Det där fixar du lätt...ring dit svärfar igen;)
    Så otroligt söt lilla valpen är, mycket spännande saker att upptäcka nu kan jag tänka mig:)

    SvaraRadera
  2. Jag kan fortfarande börja skratta lite när jag tänker på att jag faktiskt ägt ett växthus.

    Det stod ett på tomten när vi flyttade in i vårt hus. Ja, jag har ju verkligen motsatsen till gröna fingrar och klarar verkligen inte att hålla liv ens i en sketen krukväxt, den senaste (enda vi hade kvar) dog nu i veckan... "talande" nog så rasade taket på växthuset in på vintern eftersom vi glömde att tänka på att borsta bort all snö...

    Önskar dig all lycka till med ditt och tror säkert att du kommer att lyckas strålande- bara du inte släpper mig i närheten, hehe:) Men det ser fantastiskt mysigt ut när folk fixar och kanske inreder lite i sina små hus!

    SvaraRadera
  3. åhh vad roligt.. önskar mig ett växthus också när jag skaffar hus.

    SvaraRadera
  4. Kul men jag förstår "gruvet" ;) Fast det kommer säkert gå toppen!!
    Vad tänker du odla?
    Kram

    SvaraRadera