söndag 3 mars 2013

Utmärkelser - 2in1

Tycker det är trevligt med dessa utmärkelser som sprids i bloggsamhället, men jag har varit dålig på att själv svara och skicka dem vidare. Men här kommer en 2in1!

Den första kom från Villa Ell och med den utmärkelsen kom uppgiften att berätta åtta saker om mig själv.

1. Jag kan inte simma om jag inte vet att jag bottnar.
2. Jag är en obotlig nostalgiker.
3. Jag trodde som liten att månen förföljde mig.
4. Jag tror att vi behöver lära mycket av tidigare generationer.
5. Jag gled på ett bananskal genom gymnasiet.
6. Jag hade dubbla tandrader under en period i ungdomen.
7. Jag äger troligen världens sämsta tålamod.
8. Jag drömmer om att försörja mig på något eget.

Den andra från Frk Frida Fortissima med ett gäng frågor..

Vad ville du bli när du var liten?
En gång i tiden ville jag bli bondmor. Det skulle jag nästan kunna tänka mig än idag.

Vad är du idag?
Hemma med barnen och arbetssökande.

Vart vill du helst resa?
När barnen blivit äldre vill jag åka på charter med familjen. Jag vill också se London, Paris och Island.

Var ser du dig själv om fem år?
Jag har svårt att svara på det, jag gör inte upp några större planer för framtiden och trivs rätt bra trygghet.

Rött eller vitt?
Jag är dålig på vin, men hellre vitt.

Sommar eller vinter?
Sommar, bortsett från pollenallergin. Jag hade gärna haft några månader till av värme men alla årstider har sin charm.

Skog eller hav?
Det är något speciellt i närhet av vatten!

Hiphop eller dansband?
Dansband. Åh, vad jag saknar tiden på dansbanorna!

Vad gör dig ledsen?
Nyheterna. (Sanningen!) Jag kan nästan inte se det längre. Önskar oss en vänligare värld!

Vad vill du bli bättre på?
Att inte påverkas av andras åsikter, tro på mina ideer och våga!

Vad är det bästa du vet?
Det finns inget finare än.. kärleken. Mannen, barnen, familjen, vännerna.

Egentligen ska jag ju också skicka detta vidare till andra bloggar, men jag har i en tidigare utmärkelse tipsat om mina favoriter, så det känns lite tårta på tårta. Istället kan ni gärna få tipsa mig om era favoritbloggar! Om ni har orkat läsa till hit :-)

6 kommentarer:

  1. Kul att få veta mer om dig! Gillar svaret om dansbanden och förstår fullkomligt vad du menar om nyheterna. Man vet ju att det sker en massa hemskheter ute i världen även om man ibland lyckas förtränga det och måste göra så för att orka. Men när det visas på nyheterna så känns det som om det sker hemma i tv-rummet... Oj vad jag önskar att jag också glidit på några bananskal genom skolan:-)

    SvaraRadera
  2. Hej kikar in och lämnar ett spår.. Nu ska jag kika runt och se om jag inte vill komma tillbaka:)

    SvaraRadera
  3. Hmm,,, undra om jag kan bidra med något på favoritbloggar som du inte redan vet om... med tanke på vad jag hittade till höger här i din blogg. niotillfem står i och för sig inte det, men den antar jag att du känner till. den är himla bra.

    SvaraRadera
  4. Grattis till utmärkelserna. Kul att få läsa om dig.

    SvaraRadera