lördag 21 april 2012

Tomatsallad


Häromdagen när jag handlade kom jag hem med tomater. När jag sedan packade upp insåg jag att det i kylskåpet redan fanns två kartonger körsbärstomater och sju vanliga kvisttomater. Nog för att vi äter men del grönsaker, men kanske inte tomater i riktigt den utsträckningen.

Inspirerad av min vän Magdalena så bestämde jag mig för att göra tomatsallad. Något jag annars inte brukar göra. Hennes recept hittar ni här! Eftersom jag inte planerat för detta och hade allt hemma, så tog jag lite vad som fanns (tomater, persilja, rödlök, citronsaft, balsamvinäger, salt och peppar). Själv tycker jag att det passar bäst som förrätt till något gott bröd. Men gott blev det i vilket fall!

2 kommentarer:

  1. Tomatsallad som är så gott, jag visserligen en förmåga att bombardera min med galet mycket lök.

    Skönt att ni trivs där ni bor nu, jag är säker p¨å att vi kommer trivas när vi väl flyttar.

    SvaraRadera
  2. TACK för din fina kommentar hos mig, den sken upp min dag då febern ihärdigt håller sitt tag om min kropp och socialt umgänge knappast existerar förutom via cyberrymden då :)
    Det lät smaskens detta, måste jag pröva. Annars brukar jag göra "den klassiska" med tomat, vitlök, färsk basilika, olivolja och salt och peppar..

    Härlig Onsdag till DIg.

    SvaraRadera