tisdag 24 april 2012

Blunda mot solen



I jämförelse med i fjol så ligger vi verkligen efter. Vid den här tiden i fjol hade vi en verkligt varm period med drygt 20 plusgrader och gröna små blad på björkarna. Vi åt glass ute i sommarkläder och jag, med min stora mage, hade nog redan börjat klaga över hettan. Nu, efter ett helt gäng dagar med snöblandat regn sken solen äntligen upp ikväll! Vi passade på att åka till lekparken efter middagen och medan jag hjälpte dottern att gunga fick jag en väldig längtan efter att ligga raklång på en filt i gräset och blunda mot solen. Jag glömde visst då att både barnen och pollenallergin kommer se till att hindra mig från viloläge i gräset. Men det kan jag leva med så länge vi får lite sommarvärme!

2 kommentarer:

  1. Tyst på dig :)

    Vi var ju påväg ett tag innan det snöade typ 15 cm över en natt, grr..

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna hårt för att du snart får ordentligt med sol o värme! Det var någon som sa att sommaren skulle bli extra varm i år... men det kanske de alltid säger...

    SvaraRadera