måndag 2 december 2013

Sjukdomstider och varm choklad

 
 

Förra veckan hade vi en vecka präglad av sjukdom här hemma. Feber, förkylning, krupp och lång återhämtning. Nu har dock barnen piggat på sig igen! Vi avslutade veckan med en tur till stugan där isen ligger och ett försiktigt vinterlandskap börjar ta form. Barn och hund var stormförtjusta över att vara i stugan igen och ville inte åka hem. Vi åt limpsmörgåsar, värmde choklad ovan elden och lyssnade på det mäktiga ljud som isen gav ifrån sig innan vi sedan åkte hem med stelfrusna fingrar.

Ifjol var jag med i Adventskalendern som bloggerskan Emily Dahl skapar från år till år. (Min fjolårskalender hittar ni här!) I år känner jag dock att den inte riktigt är något för mig, så jag tänker mig något så enkelt som en julkalender med 24 slumpmässigt utvalda bilder. Är ni med på den?

1 kommentar: