torsdag 5 december 2013

Med en jul på ingående


Jag har plockat in en liten granplanta och satt i en burk med sand på köksbordet. Bredvid står en lila hyacint som börjat slå ut och doftar jul. Adventsstaken brinner och gardinerna är röda. Jag har plockat fram påsen med apelsiner och för första gången i år har jag också startat en julskiva ikväll. Det slår mig att man måste utsätta sina sinnen för att stämningen och julkänslorna ska krypa sig på. Åtminstone verkar jag funka så. Jag blev plötsligt sugen på slå in lite julklappar och vore det inte för att jag använder hushållets sista socker till syltkok ikväll hade jag nog kokat lite knäck också. Jag kan inte riktigt ta in att det är så nära nu! Däremot känner jag att jag ska fortsätta utsätta mina sinnen och njuta ordentligt såhär före julen, för efteråt vet jag ju att mina tankar kommer vara på hela andra håll. Då sätter vi fokus på våren :-)

1 kommentar:

  1. Vilken smart tanke - att utsätta sina sinnen! Det ska jag ta med mig.

    SvaraRadera