lördag 7 december 2013

Bild 7

Kisse
Förra veckan skulle hon fyllt nio år om hon varit i livet. Men förra vintern blev hon sjuk och vi tvingades då att ta bort henne. Kisse var speciell på många vis! Klok, smålynnig och egen. En trogen följeslagare och fegis. När jag ser den här bilden kan jag känna lukten och känslan av att borra in hela ansiktet i hennes mjuka päls. Dagen då jag tvingades skjutsa henne till djursjukhuset var hemsk. Jag är säker på att hon kände på sig att det var slutet och jag var helt förstörd när jag lämnade bort buren till veterinären. Tur att dom finns i våra minnen, alla de som vi saknar!

1 kommentar:

  1. Det sämsta med att ha djur är att man måste vara beredd att ta ett sådant tungt beslut om det är för djurets bästa. Det sliter ut hjärtat ur kroppen på en av smärta. Dessa underbara djur.

    SvaraRadera