tisdag 17 december 2013

Fjolårsgranen

 
 

Jag försöker verkligen hitta julstämningen, men det går minst sagt lite trögt. Den infinner sig korta stunder, när vi pyntar apelsiner med nejlikor och dekorerar pepparkakor. Men när det sedan spöregnar en vecka innan jul och marken återigen blir grön känns stämningen som bortblåst. Ikväll har jag dock burit in granen i garaget för att förhoppningsvis lyckas övertala maken att pynta den imorgonkväll. Han tycker annars att den ska in kvällen innan, men jag vill hellre hinna njuta av den ett tag innan. Nu tror jag att jag ska ge mig på lite julbak, det kanske kan hjälpa mig och julstämningen lite på traven!?

1 kommentar:

  1. En så vacker gran!
    Jag håller med dig, är marken grön är det svårt att få julstämning. Jag har banne mig knappt fått till någon alls, även om det blev lite bättre efter julbaket och efter att
    vi lyckades få ändan ur och grävde fram balkongbelysningen ur förrådet lagom till tredje advent:)

    SvaraRadera