torsdag 17 oktober 2013

Vad som väntar oss nu

Oplogade vintervägar
Knarrrande vinterlandskap
Skogspromenader bland snötyngda granar
Vinter och sol
Äppelträd och häggmispel i vinterskrud
Solnedgång över Gensjösjön
Vintern må vara kall och nästan evighetslång, men när jag satte mig och kikade på bilder från fjolåret så är ju vinterlandskapet också fantastiskt vackert. Om man bara väljer att se det! Jag tycker det kan vara svårt att stanna upp och beundra, men blir allt bättre på det. Idag när jag ser de här bilderna känns det faktiskt helt okej att det här är vad som står framför oss nu! Det här, och julen.

3 kommentarer:

  1. Vilka toppenfina bilder! Jag ser också lite fram emot vintern, det är mysigt, ofta väldigt soligt (på vårvintern iaf) och massor att göra för både barn och vuxna.

    SvaraRadera
  2. Jättemysiga bilder! Nu längtar jag till snön. :) Men lite frost först hade varit trevligt, för här är fortfarande många träd gröna, ftersläntare, de gula träden är snart nakna ju. ^^

    SvaraRadera
  3. Ja, just de dagarna är ju underbara. Det är mer resten som har med mörkret och kylan som inte är lika kul med vintern!

    Jättefina bilder iallafall!

    Kram Anna

    SvaraRadera