onsdag 2 oktober 2013

För alltid

Jag tänker att när lugnet lagt sig, då ska jag ta tag i allt som jag borde. Men jag sitter kvar en stund extra hos barnen när de somnat. Jag beundrar dem och känner mig plötsligt så väldigt ensam. Jag skulle göra allt för dem. Jag älskar dem gränslöst! Kanske spelar hormonerna in, men jag tvingas fälla en tår. Ganska många. Jag smyger därifrån, går ner och fastnar i musiken. Jag drömmer mig bort, minns, saknar och tänker att mycket annat är oviktigt. Jag orkade inte skura golven ikväll heller, men jag har de allra finaste av gåvor vid min sida. Och det är värt mer än allt.

6 kommentarer:

  1. Fina fina du, tänk så värt. Så mycket mer än alla skurade golv i världen. Å tänk så värt att du stannade upp och tänkte, kände, omslöt stunden.

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet. Man borde stanna upp oftare och verkligen ta in vilken rikedom man har!

    SvaraRadera
  3. Så vackert, de är värda allt!! Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag plockade fram fotos pâ mina barn när de var smâ mellan 4-6 och samma känsla av "modersförälskelsen" fanns kvar, trots att de är utflugna ur boet. Naturen har givit oss den för att skydda de smâ krypen mot allt ont, mens vi föräldrar lär dem att leva i samhället genom att vara bra lärare. Den bästa tiden i mitt liv :) fast man bôr nog behâlla kontakten med vuxna utom familjen i det dagliga livet ; kurser, etc

    I Paris, kommer vi nu att fira Umeâs kulturliv, samernas 8 ârstider med aurora borealis, och de nordiska deckarförfattarna. Jätte spännande och kul !

    Gammelmor

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att du gör helt rätt i att bara skriva när det känns bra. Och jag förstår vad du menar; gick ju igenom en hel del för att ge liv till sonen och det får jag nog inte uppleva igen, men när jag ser på honom så är det värt allt. Kram!

    SvaraRadera
  6. Så nära, så innerligt, så skört och så starkt på samma gång! Tack för att du delade med dig av din stund, så att vi fick dela och känna igen oss i den. Jag hoppas att allt är bra med de små, oavsett om de ligger inuti eller utanför magen.

    SvaraRadera