tisdag 9 april 2013

Efterlängtad leverans


Som många uppmärksammade på bilderna från igår så har vi mycket snö kvar! Det kom en dryg decimeter under helgen och till nästa helg väntas ytterligare lika mycket. Vi är rätt vana vid aprilväder här uppe, men med tanke på att växthusleveransen kom idag så känns det lite trist att vintern inte får vara över!  

Häromveckan köpte jag mig en massa keramikkrukor på loppis som jag har tänkt använda i växthuset i sommar. Nu längtar jag tills det är dax att ställa det på plats, köpa dit lite inredning och dra igång! Om bara tio dagar öppnar byns hemliga trädgård, som dottern säger. Handelsträdgården alltså.

7 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen! Gud så kul med ett växthus! Åh vad jag önskar att jag hade ett hus nu när våren är på väg... med ett växthus i trädgården :)

    SvaraRadera
  2. Ååå så härligt med växthus!!! Drömmer själv om ett men får nog drömma lite till...
    Förstår att det känns extra trist med snön. Får hoppas att våren kommer snart!

    Ha en fin dag!
    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Ibland vill jag ha ett växthus ibland inte, jag kan verkligen inte bestämma mig :-/ men jag ska iaf odla i lite krukor snart...

    SvaraRadera
  4. Hej Frida,
    ja det är verkligen onödigt med mer snö, under veckan hinner det smälter ganska bra och så kommer bakslag på helgerna :( Jag längtar också efter trädgårdstiden och plantera i växthuset....
    sv: jag har inte din mailadress, tror jag informerade dig via bloggen, men det skulle underlätta om du skickar den till fruvallmo@yahoo.se.
    Så kul att du vill vara med igen! Yippi!
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  5. Ja, nu vill vi ha vår och sol och värme! Vad roligt det är att planera odlingar! Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, nu vill vi ha vår och sol och värme! Vad roligt det är att planera odlingar! Kram!

    SvaraRadera
  7. Å så härligt med ett växthus och planeringsplaner. Kramar

    www.mintekopp.se

    SvaraRadera