söndag 4 mars 2012

Japansk mirakelkur

Jag skulle aldrig gå på fotvård. Jag tycker själv att fötter är en smula äckligt och jag skulle tycka synd om den stackaren som fick ta sig an mina. Därmed inte sagt att mina fötter inte skulle behöva lite extra omvårdnad! För det skulle dom.

Efter att ha hört talas om den japanska succén Babyfoot kände jag mig tvungen att prova. Fossingarna ska nu vara i de här plastsockorna full med smet i 120 minuter. Sen ska de tvättas av och om en vecka ska död hud börja ramla bort? Fötterna ska alltså om en vecka vara lika lena som ungarnas! Det låter skitäckligt. Och alldeles för bra för att vara sant. Men det kallas ju för mirakelkur och världssuccé överallt, så det kan ju vara värt ett försök!                      .... 80 minuter kvar.

7 kommentarer:

  1. Det där ska jag göra när jag har haft min praktik klart. Då är mina fötter värda det efter 4v instängda i skor.

    SvaraRadera
  2. Haha! Spännande att se om det funkar - men tror jag absolut! :)

    SvaraRadera
  3. Vad spännande! Kanske något att testa! Hoppas resultatet var till belåtenhet :)

    Tänkte passa på att fråga dig om du har något tips på sommarloppisar av typen där privatpersoner fäller upp sina bakluckor alternativt ställer upp små bord med utrensade prylar i dina trakter. Genomsöker nätet men hittar inte så mycket!

    SvaraRadera
  4. Haha let me know if it works =)
    Vore ju fantastiskt om det gör det

    SvaraRadera
  5. Jag lovar er alla ett resultat när det händer! :-)

    SvaraRadera
  6. Det hade allt varit spännande att åka norrut (att aldrig ha varit norr om Uppsala måste definitivt ändras på!) men just i sommar gissar jag att vi inte blir så mobila.
    Nej,anledningen att jag frågar är att jag sitter och skriver på en loppisguide. Blir många tips från de södra delarna och vill så klart täcka in hela Sverige! Men hittade inte så mycket om bakluckeloppisar norr över på nätet...

    SvaraRadera
  7. Tips från Örnsköldsvik

    Vår gospelkör brukar ordna en bagageloppis en lördag i augusti varje år men ni kanske tänkte nått mer permanet?

    I hamnen finns en stor loppis som har öppet hela sommaren.Finns även en second hand på Storgatan, där Pingstkyrkan säljer och pengarna går till välgörenhet.

    I Gottne, några mil från Örnsköldsvik, finns en loppis med mycket och billiga saker, även den till välgörenhet.

    SvaraRadera