måndag 19 mars 2012

Avis

Ibland önskar jag att jag hade en hobby! Jag intresserar mig för många saker, men det finns nog ingenting som jag direkt brinner för. Jag avundas de som har något sånt! Ni vet, de som  t ex spelar fotboll och tränar alla dagar i veckan plus lite till och som fortfarande älskar det.

Jag brukar kolla runt i bloggar och inspireras, söka efter kurser i det ena och fjärde och kläcka idéer mest vareviga dag. Men sen tar det liksom stopp! Jag är nog feg, och lite rädd för att misslyckas. Har ni någon hobby? Något ni brinner för? Över på? Samlar på?

9 kommentarer:

  1. Har under många år inte haft någon hobby, absolut inget! Men nu känner jag att jag verkligen brinner för att fotografera, i mån av tid förstås från de små. =) Tog äntligen tag i att anmäla mig till en kurs i stan, där man får lära sig att retuschera bilder i Photoshop. Jag ser det som en början på vägen, att jag VÅGADE ens att anmäla mig.. De hittar säkert snart också något. =)

    SvaraRadera
  2. Eller hur! :)

    Hoppas på en fin skatteåterbäring det här året :) Då blir det defenitivt en resa =)

    SvaraRadera
  3. Ja jag har ju min teater som jag har brunnit för nu i ganska många år och jag älskar det verkligen fortfarande. Men vi sätter ju inte upp skådespel så ofta, men när vi väl gör det då är det väldigt intensiva perioder. I vardagen är det fotograferingen som jag brinner för och försöker lära mig mer om och det är ju enkelt att skaffa sig ny kunskap varje dag bara genom att googla :-)

    Jag hoppas att du hittar den där hobbyn som du kan brinna för och som du längtar efter.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Känner precis på samma sätt! Ibland börjar jag spå saker men fortsätter aldrig..

    SvaraRadera
  5. Känner likadant. Man kanske är feg eller så har man blivit så bekväm i hemmets lugna vrå att man inte tar sig till och bryter mönstret.

    SvaraRadera
  6. Jag känner precis som du. Man intresserar sig lite lagom för ganska många olika saker, i perioder. Men inget sådär som man brinner för. Jag undrar om det inte är ganska vanligt allra helst bland kvinnor? Upplever att de flesta karlar har en eller ett par saker som de verkligen går upp i. Medan de flesta kvinnor jag känner, har många mindre intressen, inget de går totalt upp i.

    Kanske lika mycket tid och energi totalt ändå, trots att den fördelas olika?

    SvaraRadera
  7. Tack för dina fina ord hos mig! Vad jag blir glad! <3 Jag brinner för mycket, vissa saker mer helhjärtat. Djurrätt, loppisar, bakning och inredning ligger mig varmt om hjärtat. Såklart du inte misslyckas med en hobby, man kan bara man vill! Jag lovar! :)

    SvaraRadera
  8. Du sätter ord på mina tankar. Känner lika samma. Ibland kan man verkligen känna sig som den mest ointressanta männinskan på jorden för att jag just inte har en hobby eller något jag brinner lite extra för

    SvaraRadera
  9. Tänk att det var så många som tänkte som jag! Vi får kanske utmana varandra i att prova något nytt? :-)

    SvaraRadera