torsdag 6 september 2012

Höst och utomhuspyssel


Igår fick jag äntligen tid att påbörja höststädningen på gården. En favoritsyssla! En stor rabatt på gården fick stryka med. Det har mest sett vildvuxet ut där men nu står det färdigt för nyplantering till våren :-) En stor vit pion är allt om är kvar och så kom mamma med lite perenner som provisoriskt fått plats intill tills nästa år. Jag tömde också blomlådorna från pelargoner och sommarblommor och planterade dit ljung istället.
 
Jag tycker varje år att det är jobbigt när sommaren är över men jag försöker påminna mig själv om att det faktiskt finns positiva saker med hösten också. Som trädgårdsstädningen t ex, tjocka och varma kläder och så tillåtelsen att sitta inne under en filt i soffan. 

1 kommentar:

  1. Efter att ha sett den här bilden blir jag också sugen på att höstpynta min balkong. Kanske jag ska ta och göra det i helgen.

    SvaraRadera