måndag 17 september 2012

Fjolårets verk



Jag har tänkt att jag ska göra en dörrkrans även i år. Det såg så hemtrevligt ut i fjol och jag blev så nöjd med resultatet då. Men banne mig, idag när jag hade tid till det så har regnet öst ner samtidigt som gula löv rasat från björkarna i det stormliknande vädret. Det blev alltså ingen krans idag.

Istället såg jag till att blöta golven ordentligt och knäskurade nedervåningen. Jag får glädjas över det ikväll! För det känns som en riktig befrielse att ha gjort klart höststädningen. En krans hinner jag göra en annan dag. Kanske.

3 kommentarer:

  1. Så fin. Vi hann ju ut mellan skurarna som tur är.
    Så nu har jag lyckats knåpa ihop den tredje kransen under mitt 27 åriga liv. Och i nytt obeprövat material med. Bilder kommer på bloggen imorgon.
    Hoppas du får en mysig kväll, kram Malin

    SvaraRadera
  2. Så fin, så härligt maffig!
    Typiskt att vädret ska bete sig på det viset när man är sugen på skogspyssel:(
    Men va avis jag blir på dina skurade golv, här är ingen "höst"städning påbörjad än.
    Visst är det otäckt med eld, men va skönt att ha det fixat som du har gjort, skulle nog fler behöva tänka på.
    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fin krans! Sån vill jag också göra. Har du någon stomme som du arbetar utifrån? Eller hur gör du den? Du får hemskt gärna dela med dig av lite tips när du gjort årets krans.

    SvaraRadera