fredag 14 september 2012

Att söka och finna

Jag måste få visa er en sak! Är den inte hur fin som helst?


Jag har varit på jakt efter fina skolplanscher en tid, men för det första tycker jag de blivit på tok för dyra och för det andra cirkulerar många i rätt dåligt skick. Så jag annonserade i dagstidningen! Ni skulle bara veta hur många som ringt, hur mycket fina planscher jag sett, hur svårt det varit och välja och vilka otroliga priser jag kommit över dem för. Den här är min stora favorit! Den är från 1920-talet.

Nu är jag ledig i dagarna fyra. Det känns riktigt bra! Barnen får långhelg från dagis också. Det har stått spön i backen hela morgonen och jag funderar vad vi riktigt ska använda denna dagen till. Inte för att jag är göralös utan för att jag har alldeles för mycket jag vill göra.

2 kommentarer:

  1. Åh jag gillar också gamla skolplanscher!! Har en i barnens rum so det står "Varför är det farligt att åka här" på och så är det några barn som åker kälke ner mot en bilväg. Från Småskolans trafikbilder.
    Ha en skön helg! Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh så fin! Skolplanscher är verkligen härliga! De är liksom stilrena och samtidigt äkta - en kombination som är svår att hitta bland dagens moderna motsvarighet till dessa planscher. Hoppas du haft en fin helg! :)

    SvaraRadera