måndag 11 juli 2011

Jag vill anställa mig själv

Jag har sedan länge velat starta något eget. Tänk att ha sig själv som chef och tjäna pengar på saker som man tycker är kul! Och tänk vad man skulle lära sig saker. Vilken erfarenhet! Det behöver väl inte nödvändigtvis bli ett heltidsjobb. Det kunde ju bli mer som en hobbyverksamhet.

Bara några dagar innan V föddes presenterade jag ännu en idé för min kära sambo, men han tyckte jag skulle avvakta till lillen kommit. Nu har han det och mina idéer fortsätter att bearbetas, på högvarv. Jag tänker att man kan börja så smått under barnledigheten? Jag tror och tänker iofs alltid att jag ska hinna mer än jag gör och egentligen vet jag att jag inte kommer hinna en bråkdel av allt. Kommer jag dessutom in på studierna jag sökt till hösten får jag nog överväga vad som ska prioriteras först.. Men nångång i livet ska jag registrera min egen firma och prova mina vingar!

2 kommentarer:

  1. Det låter som bra plan!!! när lillen är lite större några månader till så kommer du känna att du har mer tid och då ska du absolut köra på!! Jag startade själv bloggen när ella var lite större 7månader och sedan dess har den växt storartat och repotagen bara rullat in. Det är alltid kula tt få in pengar för det man brinner för. Klarade jag det klarar du av absolut av att göra det du vill!!! Lycka till tjejen du kan mer än vad du tror!!! mvh isa

    SvaraRadera