tisdag 19 juli 2011

Första skörden


Större delen av dagen har vi flängt. Bland annat inhandlades färg för kommande renoveringar. Väl hemma sen kunde vi skörda två stackars jordgubbar. Landet är inte omskött så vi får vara nöjda med de få gubbar som blir. E har första tjing! Inför nästa sommar ska vi se till att plantorna mår bättre så att vi alla får smaka!
Efter jordgubbarna intog vi en av alla vinbärsbuskarna. Jag och E delar samma åsikt om vilka som är bäst. De röda! På tal om just röd så skiftar även äpplena nu i den färgen. Och allt detta är tecken på att min födelsedag nu är nära!

2 kommentarer:

  1. Ledsen att jag inte ringde innan halv åtta som det var sagt. Åkte och hälsade på farmor och blev kvar längre än tänkt. Hon var nyfiken på att följa med och hälsa på hemma hos er om det blir läge någon gång nu i sommar. Vi hörs imorgon istället, jag försöker ringa antingen på lunchen eller när jag har slutat, vi tänkte att vi skulle ut och plocka hjortron!! ...får se hur det går.

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni har det trevligt! Vi skulle ha försökt att ses i veckan.:) KRAM

    SvaraRadera