tisdag 14 juni 2011

En minut i taget

Det finns betydligt roligare saker än att se på klockan men rör jag mig för mycket fortsätter det läka fostervatten. I förmiddags hade jag besök och nu ligger jag här med Ahlgrens bilar och en korsordstidning. Jag försöker allt jag bara kan att finna lugnet..

Vi har fått göra ett tillväxtultraljud vilket såg bra ut. Allt sånt är lugnande! Bebis uppskattas väga ca 2400g. Imorgon (72 tim efter vattenavgång) ska beslut tas om när vi får träffa vår lillkille! Det känns bra men också nervöst och konstigt.
Published with Blogger-droid v1.7.0

4 kommentarer:

  1. åhh vad duktig du är...jag skulle försöka klättra på väggarna liggandes om jag va där tror jag. men hoppas på bebis imorrn. Lite avundsjuk dock men unnar er att få ut lillebror nu. KRAAAM

    SvaraRadera
  2. Spännande! Hoppas allt går bra för er. Vi har lite mycket den här veckan men ev om vi får en lucka kanske vi kommer och hälsar på dig en sväng. Om vi får? Kram

    SvaraRadera
  3. Vronki (från FL)15 juni 2011 11:55:00

    Hej hej!
    Kikar in här, va ett tag sen...och tänkte precis på att det snart är dags för dig att få bebis...men SÅ snart trodde jag inte. Hoppas att det går bra nu och uppdatera när du orkar.

    Än har jag inte fått ett plus, men jag siktar på juli o sen får du gärna hålla tummar o tår för mig! =)
    Ha det bra så länge!

    SvaraRadera
  4. Om att samla pâ minuter

    Jag läste en ovanligt fin ledare av vâr präst i Paris, Elna Wahlgren-Lundqvist, där hon berättade om sina minuter eller lyckostunder.
    "Den vilsamma tystnaden som uppstâr fyller rummet. Det är som om vi stanner upp en stund. Upplevelsen av att vara här och nu, sjunker sakta in i mittmedvetande och fyller mig. Bli minuten..jag smakar pâ ordet". "Upplevelsen om trygghet och helhet"

    Ett bra recept pâ att lära sig att koppla av världens oro och larm genom att bli ett med sig själv.

    Gammelmor

    SvaraRadera