måndag 14 januari 2013

För kallt för mig


Det är så vansinnigt kallt! Har varit det ett bra tag och ska fortsätta så veckan ut. Det ska ju vara kallt den här tiden på året men är det passerar -20 och allt därikring är det något för kallt för min smak. Hälften hade passat mig bättre! :-) Dessutom blir jag så rastlös av att känna mig begränsad i vad man kan ta sig för.

Gårdagens korta skridskopremiär och uppvärmningen av alla små iskalla tår därefter fick mig att besluta om innelek och filmdag idag istället. Så vi har skådat det vackra, kalla och soliga vintervädret från insidan fönstret idag. Förutom rastlösheten har dagen ändå varit till belåtenhet. Snart når vi bättre tider!

3 kommentarer:

  1. Fy vad kallt! Lika kallt hade vi det när vi lämnade Branäs!

    Är det en stor timmervägg??? Kan bli snyggt att ha den kvar också! fast en kompromiss kanske :-)

    Ha en fin kväll
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Oj det var bra kallt! Skönt att man kan köra på inomhusaktiviteter då! Här har d et varit ca 6- och det har dalat ner snöflingor hela dagen men ändå så är det inte mer snö än igår...

    SvaraRadera
  3. Kan hålla med dig om att det är lite för mycket med -20:(
    Man vill ju kunna vara ute och mysa i det vackra vinterlandskapet!
    Men nu kommer det att gå fort det känner jag på mig:)
    Kan bli så att jag visar tavlan iaf då det blev så mycket protester;)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera