lördag 5 januari 2013

Att börja en lördag


Vi hade lördagsfrukost med brungräddat knäckebröd, varmrökt kryddlax och exotisk dressing från min tidigare arbetsplats idag. Jag blev så glad när jag hittade det i en butik här i närheten av oss igår. Det är i ärlighetens namn bland det bästa att få ställa fram på frukostbordet! Jag har saknat det.

Lite förkylningsdämpande, ring-så-spelar-vi, melodikrysset och så några parti Fia med knuff sen tog dagen vid. Jag var redo att städa ut den sista julen och återställa lite ordning här i hemmet, men den orken rann av och jag tror jag ska ta några alvedon till och lägga mig raklång i soffan och hosta lite medan lillprinsen sover.

Imorgon packar vi in oss i bilen för en familjemiddag med min familj. Mamma, pappa, syskon med respektive och så alla våra kära ungar tillsammans så landar vi nu på hela 18 pers. Ja, tänka sig! När alla är klara får vi nog hyra någon kvarterslokal eller bygdegård för att rymmas hela högen :-)

8 kommentarer:

  1. Härligt med familjemiddag, med så många!!
    Det är inte så ofta det händer hos oss, bara på stora högtider;))
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den där frukosten skulle jag inte tacka nej till.

    Hoppas din dag varit bra!

    SvaraRadera
  3. Melodikrysset och fia, vad mysigt!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig och god frukost!
    Härligt med din stora familj och hoppas ni får hyra lokal till slut;) Men, finns det hjärterumm så finns det stjärterum sägs det ju så lite trångt är bara mysigt:)
    Hur går det med soffan, nyfiken!

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra start på lördagen förutom förkylning och hosta!
    Trevlig med familjemiddag :-)

    Vi har inte alltid så mycket snö i Göteborgs området så därför äger vi ingen spark heller och jag tror nog aldrig jag har sett någon med spark här heller de dagar vi har snö;-)

    Hoppas du mår bättre önskar dig en härlig start på veckan

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Mysigt med stor familj ;)
    Hopppas ni hade en trevlig träff, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Bra start på vilken dag som helst! knäckebröd är alltid det bästa att starta med!

    SvaraRadera
  8. Vad härligt det låter med en så stor familj och vilken ljuvlig start du hade på din dag!
    Önskar att hela veckan fortsätter i samma stil = )
    Kram,
    Frida

    SvaraRadera