söndag 18 december 2016

En envis följeslagare

I torsdags sjukskrev jag mig efter sex veckor av ihärdig hosta och förkylning. Då kändes det som jag skulle hosta sönder luftrören och att lungorna skulle komma ut genom kroppen. Kan inte minnas att jag tidigare varit med om något liknande! Var till läkaren som tog prover och skrev ut antibiotika. Detta till trots vaknade jag som pricken över i med ögoninflammation igår morse. Men jag hoppas innerligt att botten är nådd och att det vänder upp snart nu!

Medan jag sitter här och beklagar mig så står maken och rullar årets julköttbullar. Gjorda på älgfärs och kryddade med bland annat kryddpeppar, ingefära och nejlika. Tyvärr hindrar förkylningen mig från att känna doften, men jag vet att de är helt fantastiska och i den här takten är ju julafton snart här! Tänka sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar