onsdag 21 december 2016

Årets gran



Alltså granen, den kräver verkligen ett eget inlägg i år! Vi högg ju en själva.. Där och då i skogen, med tre barn som inte alla var medgörliga, så såg den helt okej ut! Vi tog hem den och funderade väl inte så mycket mer på det.

Sen var det ju tid att ta in den och det gjorde vi, klädde den och ja... jag började funderade på hur jag skulle ursäkta en så  katastrofalt ful gran. Tanig, ojämn och eländig. 

Värre skulle det bli! Första natten åt Idun av pyntet, hennes vita ben var helt rosa och är det än. Katten har stuckit med glittret ett antal gånger och avslutade sedan sin plundring med att bita av kabeln till belysningen. Så har den sen stått några dagar..

Igår köpte vi ny julgransbelysning! När jag förstod att jag skulle vara tvungen att plocka ned hälften av pyntet för att få ned den gamla belysningen bestämde jag mig för att köpa en gran. En sån där sagolik sak som man måste känna på för att förstå att den är äkta! Den är ju gudomlig i jämförelse och nu känner jag mig helt tillfreds med att den för stå över nyår och in på det nya året. Så länge har inte en gran stått här på väldigt många år! Dessutom fick vi ju en gran att ställa ute på altanen också och där passade den mycket bättre. Nu är stämningen på topp! 

1 kommentar:

  1. Haha, jag förstod inte alls inlägget när jag började läsa, "granen ser ju helt sagolik ut" tänkte jag x') Sen förstod jag! Kanske var bra att byta ut den då så att du blev nöjd :D Och RIKTIGT fin är den :))

    SvaraRadera