tisdag 6 september 2016

September!

Så blev det höst! Alla årstider har ju sin charm och enligt mig är höstens bästa egenskaper den höga, friska luften och alla färgskiftningar i naturen...


Jag tycker flugsvampar är så fina! De är liksom sagoaktiga på något vis.. Svamp, ätbara då alltså, är något jag skulle vilja bli bättre på i framtiden.

Håller mig annars till frukt och bär. Det är jag bättre på och känner mig så rik när jag på hösten kan fylla frysen för ett år framåt!

I år fixade vi äntligen en egen och efterlängtad grillplats vid skogskanten. Där grillade vi idag vår lunch, i ett vindstilla och lagomt kyligt september!


Äppelträdet är fullt med frukt! Barnen plockar och stoppar i skolryggsäcken på morgonen. Det är vardagslyx tycker jag, även fast jag själv inte kan äta dem. 

Ja, höstens alla färger alltså! Kan inte se mig less! Känns fint med lite valpledigt i dessa tider, för på fredag kommer ju äntligen vår lilla Idun! Som vi längtar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar