fredag 13 december 2013

Med 87 dagar kvar..

 
Så var jag sjukskriven igen! Andra dagen hemma har snart passerat. Det var väl ingen egentlig överraskning att det skulle bli såhär för det har varit rätt tufft sista tiden och med mitt bagage är det skönt att se att de är på sin vakt och vill ligga steget före denna gång. Magen har senaste dagarna varit hård som en kanonkula, det har tryckt neråt och den lilla rackarungen därinne har redan lagt sig till rätta. Och jag är bara i vecka 28!
 
Jag hoppas den vila jag nu är ordinerad ska göra underverk. Jag är inte alls redo att bli trebarnsmamma ännu, även om jag är inställd på att inte gå tiden ut. Det låter fortfarande helt overkligt i mina öron. Trebarnsmamma alltså. Men snart är vi där! Och lite småkläder är redan tvättade. Jag vill helst vara mer förberedd än sist denna gång, skor på fötterna och en väska med egna tillbehör ska jag åtminstone försöka få med mig.
 
För er som är nyfikna på hur det gick efter stormens framfart så kan jag säga att vi klarade oss bra! Det blev ett 12 timmar långt strömavbrott och en morgon med massor av ljus, men nu är strömmen åter och huset snart varmt igen :-)

1 kommentar:

  1. Känns som om det där med att ligga i magen inte är så kul för vissa bebisar. Sonen lade sig med huvudet neråt redan i vecka 26 och sedan var det ju bud om förtidsbörd rätt snart efter det... Han kom fyra dagar före utsatt tid, vilket ändå innebär att han stannade längre än vad någon kunde tro...

    SvaraRadera