tisdag 3 december 2013

Bild 1, 2 & 3

Loppistallrikar
Under en period gick jag väldigt mycket på loppis. Något jag inte kunde hålla mig ifrån då var gammalt porslin. Framförallt var det udda fat i alla de storlekar och former som följde med hem. Jag har lite grann kommit ifrån det där nu, både loppisbesöken och porslinssamlandet. Jag tycker priserna har blivit för höga nu, men är glad åt det jag hann samla på mig. Och jag gissar att jag inte behöver särskilt många fler heller.

Glassgratäng
Det här receptet på glassgratäng är verkligen värt att testas! Receptet hittade jag i bloggen Calinas för bra längesedan nu. Klicka här för att komma vidare till receptet! 

Timmerväggen
Jag blev överlycklig den dag jag insåg att vi hade timmerväggar i huset. Jag satte genast maken (och många andra) i arbete för att riva upp väggen i vardagsrummet. Det visade sig dock till min stora besvikelse att väggen inte alls var i det skick jag hade hoppats på. Det blev bra till slut ändå, men jag lever fortfarande med förhoppningen om att få ta fram en annan vägg så småningom! Kanske den i sovrummet :-)

1 kommentar: