söndag 16 juni 2013

Semesterkalendern ska fyllas

Såpbubblor,

födelsedagsfiranden,

jordgubbar,

glada barn

och sommarblommor.

Dagarna bara rusar fram sedan jag började jobba! Det känns faktiskt väldigt bra att vara åter i arbetslivet igen efter ganska många år som hemmamamma. Jag är så glad över mitt nya jobb, att det till slut kom att ordna sig. Vi har haft en toppenhelg, men jag sitter nog här och längtar lite tills klockan ringer imorgonbitti vid fyra.

I sommar kommer jag bara att ta ut två veckors ledighet, men barnen och maken kommer ha längre semester. Jag har suttit här ikväll och kluddat i almanackan. Planerat och bokat och funderat över hur jag bäst ska hinna mest på mina två veckor. Jag har skrivit in alla sommarens närliggande logdanser, bokat stuga och radat upp önskemål på dagsutflykter. Jag ska tipsa er om fina ställen härikring en annan dag! Men nu måste jag lägga mig.

2 kommentarer:

  1. Tack för det, Fride ! Smack för dina fina blog.Kommer i augusti.
    Gammelmor

    SvaraRadera
  2. Mysigt att planera semestern, det måste jag ta och göra också :)

    SvaraRadera