onsdag 2 januari 2013

Längst, men inte sämst

























Januari måste vara årets sämsta månad (men november vinner sämstlistan). Jag tycker alltid att det känns som januari aldrig ska ta slut. Julen är över, allt planerat är över och det är fortfarande både mörkt och kallt. Det är så jag brukar känna..

Nu har vi inte alls kallt. Plusgraderna håller ännu i sig på gott och ont och solen orkar sig fram korta stunder ibland på dagarna. Jag som är hemma har möjligheten att se det och jag känner helt annorlunda iår. Månaden har visserligen precis börjat, men jag känner att starten på detta år skulle kunna bli ordentligt bra!

6 kommentarer:

  1. Jag som älskar november kan nog hålla med om att januari inte brukar vara någon höjdare... Fast min "sämstmånad" är helt klart juli, står inte uuut! Här på västkusten är snön helt borta och det regnar istället. Ska helt klart bli norrlänning i mitt nästa liv:-P God fortsättning på det nya året! kram

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Kul att du tittade in till mig! Det är ju så vi hittar varann! Välkommen till blogg världen, ser att du inte varit med så länge än! Du jag håller med om nov och januari! Pluspoängen för nov får bli att man börjar ladda för advent, annars skulle jag nog aldrig klara november! Januari är tuff, lång och tråkig, tur man går mot ljusare tider!
    Kram kram Helena
    Btw min sambo är från Umeå, men nu var det längesedan han bodde där!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om dessa månader!
    Jag har nog lättare för november för jag ser fram emot julmånaden. Januari kan vara fin om den är riktigt vintrig men nu har vi mest regn här och ingen snö kvar...
    Fin blogg du har, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Alla månader och årstider har sin "charm" men jag kan nog hålla med om att januari brukar kännas lite som en något för lång startsträcka till ljusare tider. Men tänk på allt mysigt uteliv som januari brukar erbjuda, med korvgrillning och pimpling, skidåkning och pulkabackar, och vips är ljuset och våren här!:)

    SvaraRadera
  5. Ja det är två tråkmånader!!
    Nu vill man ju bara att våren skall komma, fast jag tycker att alla årstder har sin charm, hösten är den vackraste!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh jag håller med, januari är så himla trist.

    SvaraRadera