tisdag 29 januari 2013

Bort med det gamla


Igår när vi var ute passade jag på att städa på gården. Allt rat från rivningen av väggen stökade jag undan och när jag ändå var igång åkte allt med minsta lilla jul- eller vinterkänsla också. Blomlådorna och arrangemangen med ljung och enris, dörrkransen och utegranen och ljusslingan. Den har faktiskt varit släckt ett bra tag redan, men nu är den väck. Ja, nu är det ordning igen! 

När man läser bloggar från södra Sverige där det redan planteras ut vårblommor inser man hur stor skillnad det är på vårt avlånga land. Vi väntar kylan åter och har månader kvar innan takdroppet. Men vår tid kommer ju den också! Om inte annat är det dax att sätta frön snart :-) Inomhus alltså.

Nu är jag på väg för ett möte med coachen! Trevlig tisdag på er!

4 kommentarer:

  1. Jag vill bo i Norrland men kanske inte just den här tiden på året. Då vill jag hellre bo i Skåne och möta våren tidigt ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Inga blommor planterade i örebro heller men snart hoppas jag på värme:)
    Ha en riktigt fin dag
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
  3. Så härligt det låter, en sådan kraft! Och nu är det ju liksom
    krattat för våren, så allt är berett när den kommer en dag!
    Kram,
    Frida

    SvaraRadera