söndag 3 juni 2012

Nya hyllpapper



När vi flyttade hit ursäktade sig kvinnan som bodde här innan att hon inte orkat byta hyllpapper, det och hyllremsor brukade hon byta två gånger per år. De som satt har fått sitta tills nu, men nu är jag sugen på byta! Jag hittar jättemycket fina hyllpapper, men finns det inte längre hyllpapper som är självfästande? De som sitter nu är jättetåliga och inte en enda reva i. Jag skulle gärna vilja hitta papper av samma gamla goda kvalité. Annars, har ni tips på hur jag sätter fast dem på ett bra sätt?

7 kommentarer:

  1. Hyllpapper verkar inte vara på modet längre. Synd, för det är ju både praktiskt och snyggt.

    Har tyvärr inga tips på bra fastsättning. Har för mig att jag sett exempel på hyllpapper fastsatt med häftstift, men det är såklart snyggare om kan dölja själva fastsättningen...

    SvaraRadera
  2. Mysigt med hyllpapper! Det är som något visst med det.

    I matkällaren hos oss var det hyllpapper, men det var ganska illa åtgånget. Dit köpte jag vaxduk på IKEA (typ 30 kronor nått per meter) som jag häftade fast på undersidan. Det blir ju ingen speciell kant då, men vek över så kanterna åtminstone är dolda under vaxduken.

    Det är kanske inte lika hematrevligt som hyllpapper, men det är praktiskt att det går att torka ordentligt, syltkladd och saftkladd sitter som rejält...

    SvaraRadera
  3. dubbelhäftande tejp kanske? /Marita

    SvaraRadera
  4. Åh det med blåbär på va ju hur fint som helst!

    SvaraRadera
  5. Hyllpapper är så coolt. Retro liksom. Vi har också det i köket, emn det har suttit där länge... jag kanske också ska byta... :)

    SvaraRadera
  6. Hyllpapper är så coolt. Retro liksom. Vi har också det i köket, emn det har suttit där länge... jag kanske också ska byta... :)

    SvaraRadera
  7. Det finns ju dekorplast, jag har köpt på mellmine.se, de är kanske inte alltid de snyggaste mönstrena men vissa är ju helt okej.

    SvaraRadera