måndag 11 juni 2012

Förgätmigej

Häromdagen fick jag blommor när jag kom från jobbet! Denna gång var buketten inte klippt från rabatten utan plockad med egen hand tillsammans med sin pappa :-) Fint gjort, minsann! Jag blev glad såklart, och det gav mig också ännu en bekräftelse på att jag tänker rätt när jag inte kommer välja heltidsjobb till hösten. Dottern ifrågasätter mig dagligen, flera gånger om, varför jag är på jobbet istället för hemma. Det känns som om hon verkligen tror att jag kommer glömma henne. Trots att jag trivs så väldigt bra att vara åter i arbetslivet, så är jag så glad att jag kommit fram till att inte jobba heltid än på ett tag. Det är trist att leva med lite pengar som föräldrar, men det är faktiskt än värre att känna att man inte räcker till hemma.

1 kommentar:

  1. Du tänker klokt Frida tycker jag. Inga pengar i världen kan köpa tillbaka tiden med barnen. :) Kram på er <3

    SvaraRadera