tisdag 8 mars 2011

Fyndat!

Med bilen till loppisen följde fyra flyttlådor, en stor papperskasse och en lampa. Hem var bilen lika full, men inte med småpryttlar. De stolar jag funderat på inatt fanns kvar och fick följa med mig hem. De som var vita var dock i dåligt skick så de lämnade jag. Men fyra bruna (á 30kr/st) fick följa med hem!


Stolarna har nu tagit plats nere i "min" målarhörna! Är de inte fina? De kommer få ny färg så småningom, men först krävs en del underarbete. 

Och visst, det följde med en och annan småpryttel hem också! Däribland tre äldre fotoramar, en söt tavla, en zinkburk, en fin äldre chokladburk, en söt duk, lite virkade band och en brödkorg. Totalt 100:-


Idag hade jag all tid i världen att kika på grejor, till jämförelse med de tidigare två gånger jag besökt Gottne. Med lite bättre ekonomi hade mycket mer fått följa hem! Men nu har jag verkligen fått inspiration och energi att iordningsställa ett nygammlat hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar