onsdag 16 mars 2011

Fler fynd

Femton timmar i veckan har jag min lilla E på dagis. Under den tiden ser jag nu till att göra saker som jag vill. Allt liknande hushållsarbete är prio två om jag har andra planer. Idag gjorde jag en tur till loppisen igen och vilken ruljans det är på saker! Massor med nytt på bara en vecka!



Idag fick en del dukar följa med hem, men väl hemma upptäckte jag att jag lade ifrån mig stolsdynorna jag hade hittat. De hade passat perfekt på stolarna! Jag hittade en charmig gamal kvarn som man fäster i bordsskivan och ännu flera fina ramar. Det är klurigt att hitta storlekar efter foton och inte tvärtom.



Nu var det också så lyckat att jag tror jag hittade mig min kökssoffa idag! Bara T kommer hem från pimpelisen ska jag dra med honom och kika på den. Hans enda krav är att den har förvaring under locket och att det går att ligga på den. Och se, dom kraven uppfyller den!

4 kommentarer:

  1. Såna där gamla ramar samlade jag på för ett par år sedan. Men jag tror att de flesta slängdes till slut. Jag ska leta i mina gamla gömmor i förrådet. Kanske hittar nån *hoppas* Hoppas soffan blir lyckad!!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tänkte bara säga att jag kommer att göra ett inlägg om din nya blogg, så kanske du får fler som inspireras av dig. Tycker som sagt att det är kul att se vad du pysslar med!

    Sköt om dig, Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Förr kunde man t o m dra ut kökssoffan sâ nâgon kunde sove i den. Det gjorde jag pâ sommarlovet.Jättekul !
    Tipsar om olika motiv pâ tallrikar till en egen fin matservis eller te/kaffeservis. Du behöver bara hitta en trâd som för dem samman ex färg, motiv et nâgon liten grej som är samma. Men vitt som bas är alltid rätt för dâ ser man vad man äter. Viktigt i dagen matträsk !

    Gammelmor i Paris

    SvaraRadera
  4. Jag menar att alla tallrikarna mâste ha nâgot gemensamt liksom :)
    Gammelmor i Paris

    SvaraRadera