torsdag 12 maj 2016

Listan om våren

Har våren börjat som du tänkt dig? Ja, det tycker jag! Bortsett från målet att komma igång med träningen som inte alls går som tänkt, så har våren gett mig den där extra energin som jag längtat efter.
Hur såg ditt liv ut förra våren? Då var allting skit. Prövningarna rullade in på löpande band och sorgen efter mamma körde mig längre och längre ner mot botten.
Hur hoppas du att våren blir i år? Jag hoppas att det blir en vändpunkt, där livet vänder upp och medvinden knuffar oss framåt igen!
Hur hoppas du ditt liv kommer se ut nästa vår? Jag har inte tänkt så långt, just nu har jag bara sommaren i sikte!
Vad är ditt vårplagg nummer ett? Ballerinaskor!
Hur förändras musiken du lyssnar på under våren? Oftast får jag en enorm längtan ut på dansbanorna under våren, så det gamla USB-minnet med dansmusik åker gärna fram. 
Har du några särskilda vårprojekt på g? Jag har alltid massor med projekt i huvudet, just nu funderar jag om det skulle vara möjligt att ha fler djur på gården. 
Vad önskar du dig i vår? Jag skulle förutom en miljonvinst önska att jag fann den där träningsentusiasmen som jag fick en släng av ifjol. 
Föredrar du våren eller hösten? Våren, när hela sommaren fortfarande ligger framför en är nog vad jag föredrar mest! Men det är ju något speciellt med höstluften och alla naturens färger på hösten också.
Vem/vad är din vårförälskelse? På våren vill jag göra om. Gärna allt, inklusive mig själv. Till skillnad från vintertröttheten som ofta drabbar mig blir jag nästan manisk på våren istället. 
Tre saker som stoppar vårkänslorna: Pollenallergin, när hunden tappar vinterpälsen och all sand/lera som följer med in.
Har du redan några sommarplaner? Jag ska åka en vecka utomlands med pappa och syskonen. För familjen har vi egentligen inga spikade planer ännu men vi funderar på en semesterresa i södra Sverige.

1 kommentar:

  1. Ja! Åh! Hur kunde jag glömma hundarnas sabla vinterpäls som de ska tappa den här tiden?! Hahahaha! Åh, det är ju så jäkla drygt att kunna tova flera nya jämtar varje dag av pälsen de fäller ;)

    SvaraRadera