onsdag 8 juli 2015

Med längtan efter sommaren

Liksom på många andra ställen runt om i landet har sommaren inte varit sådär somrig, såsom åtminstone jag har föreställningen om att den ska vara. Det är fortfarande oftast långbyxor och jacka som gäller. Därför känns det extra skönt att vår semester inte ens har börjat än! Maken räknar ned sista dagarna nu men jag har en vecka till kvar att jobba innan ledigheten.



Tidigare skulle jag blivit stressad över att vi inte har semesterplanerna färdiga men jag har lärt mig att det är enklast att leva för stunden med flera barn i huset. Faktiskt tror jag att jag håller på att bli vuxen (och ha lite åldersnoja -men mer om det en annan gång). I sommar planerar vi för kortare turer, dagsutflykter och lite extra vardagslyx för att sätta lite guldkant på barnens sommarlov. Får vi bara lite sol, bad och glass räcker det ju faktiskt ganska långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar