lördag 4 oktober 2014

Lördag


Idag har vi haft en himla bra dag idag! Redan före nio imorse var vi påklädda och ute i trädgården för lite höststädning. Vi plockade upp alla leksaker från gården, körde in cyklar i förrådet, bytte plats på gräsklippare och snöslunga och satte upp plogpinnarna. Än står väl inte vintern för dörren, men det är skönt att ligga lite före. Den här bilden är faktiskt en vecka gammal och sedan dess har det hänt ganska mycket i naturen. 


Efter lunch blev det bullbak! Svårt att motivera för barnen varför vi inte skulle göra det en dag som denna. Men, det gick riktigt bra trots ivriga små hjälpredor. Efter några varma bullar och mjölk fick jag chans att tvätta, städa och byta gardiner i köket. Det gäller att passa på när ångan är uppe!


Det här hann jag också med idag. Lite höstdekorationer på bron. Nu saknas bara lite enris, som jag inte orkade ge mig ut för att hitta idag. Nåväl. Barnen bad(!) om att få gå och sova för en stund sedan, maken och hunden har just kommit in från sin kvällsrunda och jag är nu beredd att slå mig ned i soffan med lite chips och något bubbligt i glaset. Önskar er en fortsatt trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Roligt att du hittat till min blogg! Har läst din sedan tidigare, tycker om den!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så höstfint du gjort i korgen!

    Önskar dig en skön vecka och hoppas att ni slipper snö ännu ett tag...
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera