onsdag 24 september 2014

En lista

Jag kan världens bästa partytrick. Eller nåja, jag kunde. Det var ett tag sedan jag försökte sist. Partyn ingår inte direkt i vardagen längre.
Jag vill lära mig att skruva i bilar. Jag tycker om att överraska omgivningen med oanade kunskaper. 
Jag borde se över förvaringen i barnens rum. Alla dessa leksaker som dräller gör mig galen!
Jag har missat min bästa väns födelsedag (i förrgår). Jag skäms för det! Ida, vi ses på tisdag! <3
Jag skulle vilja se Paris. I framtiden kanske vi kan få till den bröllopsresa som aldrig blev av. Om vi kan komma överens om Paris. Prag kan funka det också.
Jag gillar att sitta hos barnen när de sover. Det ser så rofyllt ut och jag känner ofta en överväldigande känsla av tacksamhet och stolthet.
Jag älskar att dansa och tänker knyta på mig skorna igen till helgen.
Jag måste plocka fram fjolårets höstprojekt som aldrig blev av. Det är rättan tid nu!
Jag behöver mer och mer tid för mig själv. Alldeles ensam, i tystnad. Det är helt nytt för mig, förr var jag precis tvärtom.
Jag får lägga in en extra växel för att nå träningsmålet innan jag börjar jobba. Alternativt förlänga tiden. Det får nog bli det sista!

Jag har inte läst en enda bok sedan jag gick ut skolan. Jag har aldrig förstått mig på böcker och läsning.
Jag kan inte somna med kalla fötter. Under vinterhalvåret måste jag sova med strumpor.
Jag vill inte framstå som präktig i bloggen. Jag har svårt för bloggar där allt är rosenrött. Mitt liv har både toppar, dalar och allt där emellan.
Jag borde inte oroa mig för allt. Stort som smått. Det hindrar mig mer än det gynnar.
Jag gillar inte flera ljud samtidigt. Jag har nog faktiskt börjat bli lite av en ljudallergiker. Ett ljud i taget räcker.
Jag älskar inte direkt att laga mat men jag tycker att det är ett av livets största njutning. Jag skulle kunna äta jämt!
Jag måste inte putsa de sista fönstren, fast jag egentligen borde? Eller?
Jag behöver inte elda i vinter om jag inte absolut vill. Känslan av att ha ett värmesystem som nu sköter sig själv är helt klart befriande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar