måndag 14 april 2014

Fisksoppa


Ibland känns det som man rullar i samma spår vad gäller mat. Jag har införskaffat en almanacka i skafferiet där jag skriver ned vad vi ätit, som inspiration och för att undvika att bli enformig. Soppa äter vi nästan aldrig men för ett tag sen bestämde jag mig för att göra fisksoppa till middag! Jag höftade vad gäller precis allt men resultatet blev jättebra.

Jag började med att koka upp vatten och grönsaksbuljong. Därefter kokade jag morötter, purjo och potatis mjuka innan jag tillsatte grädde och smaksatte med salt, peppar och curry. Sen åkte torsktärningarna i ett par minuter innan jag avslutningsvis tillsatte creme fraiche för en lite rundare smak.

Soppa måste vi äta oftare! Har ni några goda recept att dela med er av?

2 kommentarer:

  1. Jag har flera! En superenkel bland annat, och snabb. Ska fixa fram lite recept när jag kommer hem :) om jag kommer ihåg det förstås, är ju lite allmänt förvirrad...

    SvaraRadera
  2. Det lät jättegott!

    Finns inget som jag ångrar så mycket att jag kastade min matsedelsbok (där jag hade skrivit matsedel i ett års tid) när jag flyttade. Där var det bara att slå upp en vecka och så hade jag en färdig matsedel! Men nu har jag dock börjat på en ny :)

    Ett tips på en sida för vardagsmatsinspiration är www.vardagsmaten.se Enkelt och gott! :)

    Hoppas det gick bra för dig med växthusprojektet i går! :)

    SvaraRadera