måndag 18 november 2013

Pepparkaksdekorationer


Den här veckan har vi kvällarna tillsammans - hela familjen. Det är värt så obeskrivligt mycket eftersom maken den andra veckan är borta långt in på natten (och jag kliver upp bara två timmar efter han kommit hem då). 

Idag efter middagen tog vi oss an ett alldeles lagom avancerat och tidskrävande kvällspyssel för en barnfamilj. Att dekorera (och äta) pepparkakor! Här ovan är makens verk. Jag tror att vi lagom till jul ska göra egna små pepparkakshjärtan med hål i och sedan fylla julgranen med ätbara julgransdekorationer! :-)

(Pepparkaksdekorationerna finns att köpa färdiga på Ica i massor av olika sorter).

3 kommentarer:

  1. Jag tänkte försöka mig på att göra egen pepparkaksdeg i år!
    Så gott det är med pepparkakor även köpta ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt OCH gott pyssel!:)
    Hoppas du orkat släppa lite på din oro och får njuta av din gravidmage♥

    SvaraRadera
  3. Så fint att ta vara på den tid ni har tillsammans och göra något ihop, som familj! Fler borde göra som ni tycker jag.
    Önskar er alla en riktigt fin helg!

    SvaraRadera